اویل استارز Oil Stars

معرفی و رقابت استارتآپ‌های فنآورانه انرژی

آی تک به عنوان اولین شتابدهنده تخصصی انرژی کشور، همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران دعوت می کند تا به جمع فعالان اکوسیستم استارتاپی و نوآوری صنعت انرژی ایران بپیوندید.
داد.

محل برگزاری

محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران

زمان برگزاری

11 الی 14 اردیبهشت 1399

اویل استارز Oil Stars

معرفی و رقابت استارتآپ‌های فنآورانه انرژی

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این دوره ۱۰۴۷ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های داخلی و ۱۰۶ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های خارجی فعالیت داشتند. معدود نمایندگان شرکت‌های خارجی در نمایشگاه، در باب اینکه «تحریمهای یکجانبه علیه ایران را به رسمیت نمیشناسند» یا «مشتاق گسترش همکاری با شرکتهای ایرانی هستند» و …، حرف‌های امیدوارکننده‌ای می‌زدند، اما واقعیاتی که امروز پیش روی صنعت نفت قرار دارد، چیزی جز این است. امروز (۱۸ اردیبهشت) در سالروز خروج آمریکا از توافق برجام، روحانی به پنج کشور باقیمانده در این توافق ۶۰ روز فرصت داد که برای جلوگیری از باخت-باخت شدن این توافق کاری کنند.
بدون شک یکی از نقاط قوت نمایشگاه امسال، مورد توجه قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان و غرفه‌های استارتاپی بود. زنگنه در افتتاحیه بر ضرورت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپها تاکید کرد و حتی از برنامه‌ریزی برای ایجاد محلی به منظور متمرکز شدن شرکت‌های تازه‌تاسیس در این زمینه خبر داد. گویا پیگیری فعالیت‌های مجموعههای استارتاپی هم به معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت سپرده شده تا فعالیت‌های صاحبان ایده بررسی و ارزیابی شود .
لازم به ذکر است که طی چهار روز نمایشگاه در غرفه‌های استارتآپی برنامه‌های متنوعی حول محور بلاکچین، اینترنت اشیاء، بهینه سازی مصرف و … در صنعت انرژی برگزار شد.
که برخی از این کارگاه‌ها به شرح ذیل می‌باشد.
کارگاه های آموزشی:
1-بلاک چین و کاربردهای آن در صنعت و گاز
2-اینترنت اشیا و کاربردهای آن در صنعت و گاز
3-کلان داده و کاربردهای آن در صنعت و گاز
4-معرفی فناوری ها و پلت فرم های نوظهور
از مزایای این رویداد می توان به اختصاص کانتر به استارتاپ های فناورانه حوزه انرژی اشاره کرد.
این رویداد از چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت شروع و در تاریخ شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۸:۰۰ محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *